سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود
سرخط خبرها

تیر‌هایی که به هدف نمی‌نشیند | درباره مشکلات ملی پوشان تیراندازی از وضعیت موجود

  • کد خبر: ۱۴۸۸۶۲
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تیر‌هایی که به هدف نمی‌نشیند | درباره مشکلات ملی پوشان تیراندازی از وضعیت موجود
ملی‌پوشان تیراندازی در نشست با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و رئیس هیات تیراندازی این استان، از چالش مستمر سلاح کالیبر ۲۲ گلایه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مربی تیم ملی تیراندازی کشورمان تیراندازی را رشته‌ای گران عنوان کرد و گفت: سلاح قیمت بالایی دارد تفنگ ۲۰۰ میلیون و تپانچه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است، اما همان سلاح ۱۰ الی ۱۵ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورزشکار با آن سلاح می‌تواند سال‌ها در مسابقات شرکت کند.
احمد ظفرجعفرزاده، مربی تیم ملی تیراندازی کشورمان در نشست با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی، اظهار کرد: در تیراندازی آنچه را که اراده انجام می‌دهد ویژگی‌ها قادر به انجام آن نیستند، گلخندان از میان شش نفر انتخاب شد چرا که مهمترین ویژگی او صبر و متانت اوست، افرادی می‌توانند در تیراندازی موفق باشند که بسیار آرام هستند و از طرفی وروجک‌ها می‌توانند در این رشته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند چراکه تمام انرژی خود را در تیراندازی به کار می‌گیرند، تنها گروه مسلحی هستیم که با سلاح و بدون کوچکترین آسیب رفت و آمد می‌کنیم.
وی افزود: گلایه ما از رفتار مسئولین نیست در واقع هدف ما رساندن تبعیض است، فوتبال جایگاه خود را دارد، اما مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره می‌کنند که مردم کمبود هارا تحمل می‌کنند، اما تبعیض‌ها را نه. تیراندازان ما در لیگ تیراندازی ما به واسطه عدم شناخت و عدم توجه میانگین ۳۰ میلیون دریافت کردند، دریافتی میلیاردی فوتبالیت‌ها به دلیل توجهات به فوتبال است.
مربی تیم ملی تیراندازی کشورمان تیراندازی را رشته‌ای گران عنوان کرد و گفت: سلاح قیمت بالایی دارد تفنگ ۲۰۰ میلیون و تپانچه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است، اما همان سلاح ۱۰ الی ۱۵ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورزشکار با آن سلاح می‌تواند سال‌ها در مسابقات شرکت کند، در هر کاری ابزار کار حائز اهمیت است، اما صرفا تجهیزات مهم نیست از قضا افرادی در جامعه رشد می‌کنند که محدودیت‌های بیشتری را متحمل شده‌اند.
ظفرجعفرزاده تاکید کرد: ورزشکاران باید به نحوی ورزش کنند که رئیس فدراسیون از آن‌ها برای شرکت در تیم دعوت کند چرا که از کسب مدال و مقام ورزشکار اطمینان حاصل کند.

با تجهیزات شخصی وارد مسابقات می‌شویم

وحید گلخندان عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان با تاکید بر اینکه تیراندازی حضور بیشتر نظامیان را می‌طلبد، اظهار کرد: در کشور‌های عربی از جمله عمان باید رئیس فدراسیون، کادر فدراسیون و ملی‌پوشان ارتشی باشند و بسیاری از قهرمانان اروپایی نظامی هستند و شاید ما کمتر بر این موضوع تمرکز کردیم، تیراندازی حضور بیشتر نظامیان و افزایش کیفیت کار را می‌طلبد، نظامیان با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند آنگونه که باید و شاید پای کار نبودند.
وی در ادامه در خصوص مشکلات موجود در تیم ملی، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که همواره گریبانگیر ما بوده و همچنان وجود دارد کالیبر ۲۲ است. گلخندان اضافه کرد: تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است در هر قسمتی از کار یکی از تجهیزات هر اندازه پیش پا فتاده اگر دچار مشکل شود، تیرانداز یک برهه زمانی یا مسابقه را از دست می‌دهد، به دلیل وجود تحریم‌ها و نبود تجهیزات در کشور مسابقات کرواسی را سال گذشته از دست دادیم، یک ماه قبل از مسابقات که زمان اصلی اماده‌سازی ورزشکار است کیت الکترونیکی اسلحه من سوخت و داخل کشور نتوانستم تهیه کنم و یک مسابقه را از دست دادم، مساله اصلی امروز تجهیزات است و متاسفانه صددرصد سلاح‌های تیم ملی شخصی است در صورتی که در زمان جناب هاشمی صددصد سلاح‌ها متعلق به فدراسیون بود، امروز به دلیل تحریم و قیمت ارز مشکلات بسیاری ایجاد شده و امروز دو رول ساچمه ۱۵ میلیون هزینه در بردارد.

برای هزینه‌های زندگی‌ام مسافرکشی می‌کنم!

حسین ظفر جعفرزاده قهرمان این رشته که سال‌های زیادی است روی سکوی قهرمانی می‌رود در خصوص هزینه‌های یک ورزشکار تیم ملی تیراندازی گفت: در دوران مدیریت جدید هیات تیراندازی خراسان رضوی تغییرات بسیاری ایجاد شد، اما تغییرات بیشتری نیز می‌تواند ایجاد شود. من سلاح ندارم و سلاح من متعلق به هیات است و عملا شاید یک ورزشکار بعد از من نمی‌تواند تمرین کند، چون سلاح را به طور اختصاصی من استفاده می‌کنم که همان هم مدل پایینی دارد.
وی افزود: بیشتر ملی‌پوشان در رده بزرگسالان متاهل هستیم و این شرایط واقعا اسفبار است، برای هزینه‌های زندگی خود مسافرکشی می‌کنم و بین آرزوهایم و هزینه‌های زنگی‌ام نمی‌دانم کدام را انتخاب کنم و از طرفی نمی‌توانیم نقد کنیم چرا که از تیم ملی خط می‌خوریم.
ظفرجعفرزاده که ۶ سال است قهرمان خراسان رضوی است، در ادامه تاکید کرد: برای شرکت در لیگ کشوری قریب به دو میلیون تومان هزینه کردم، اما جایزه آن ۵۰۰ هزار تومان بود! در دوره مدیریت قبلی هیات استان جایزه قهرمان آن رقابت یک ساعت بود که بعد از اتمام مسابقه در گاو صندوق قرار دادند. می‌توانستم دو سه سال قبل به تیم ملی دعوت شوم، اما مدیر نالایقی داشتیم، خوشبختانه در دوره اقای نقدیان توانستیم به تیم ملی ملحق شویم.

در تیراندازی جنسیت اهمیت چندانی ندارد

مهسا نیک نفس که چند سالی می‌شود در این رشته فعال است، نگاه جدیدی به معضلات و مشکلات این رشته دارد و کعتقد است: جنسیت در رشته ما حائز اهمیت نیست و در برخی از ادوار بانوان و گا‌ها آقایان عملکرد مطلوبی داشته اند، و تمام چالش‌ها برای بانوان نیز صدق می‌کند و همه ما خواهان حمایت‌های بیشتری هستیم.
فاطمه و زینب شکاری تیراندازانی از تبار اصفهان، قریب به ۳ سال است که شروع به تیراندازی کرده‌اند، فاطمه در خصوص مشکلات خود و خواهرش در این رشته، گفت: از ابتدای فعالیت خود سلاح نداشتیم و ابتدا صرفا برای زینب تهیه کردیم و یک سال بعد خانواده نیز برای من اسلحه تهیه کردند ناگفته نماند که اسلحه زینب ۳۰ میلیون و اسلحه من صد میلیون تومان بود.
وی افزود: ما دو تیرانداز در یک خانواده هستیم و هزینه‌های مسابقات نیز مضاعف می‌شود و کمک مالی از سمت فدراسیون وجود ندارد، در برخی مسابقات نیز خواهرم دعوت می‌شد و من نه، چرا که معتقد بودند ما دونفر هستیم و یکی از ما دعوت می‌شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->